ROZKŁAD DNIA
Godziny |
|
Przebieg |
Proporcje czasowe |
6.00-7.30 |
|
Schodzenie się dzieci. Podejmowanie zabaw dydaktycznych, tematycznych i innych w zależności od zainteresowań dzieci. Swobodne zabawy ruchowe w sali przedszkolnej |
90 min. |
7.30-8.00 |
|
Podejmowanie działań stymulujących ogólny rozwój dziecka, kierowanych i proponowanych przez nauczyciela. |
30 min |
8.00-8.15 |
|
Zabawy ruchowe zapewniające sprawność fizyczną |
15 min. |
8 15-8.30 |
|
Czynności porządkowe i higieniczne. Przygotowanie do śniadania |
15 min. |
8.30-8.50 |
|
Śniadanie. |
20 min. |
8.50-9.00 |
|
Czynności higieniczne, mycie zębów, przygotowanie do zajęć. |
10 min |
9.00-10.00
|
8.00 – 13.00 religia (5,6-latki) i jęz. angielski |
Zajęcia planowane z całą grupą, organizowane przez nauczyciela w oparciu o program wychowania przedszkolnego ze wszystkich dziedzin pedagogicznego oddziaływania |
30 min |
Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze realizowane w zespołach lub indywidualnie — wykorzystanie różnych form i metod pracy dostosowanych do poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka oraz jego zainteresowań |
30 min. |
||
10.00-11.15 |
Spacery, wycieczki, zestawy zabaw ruchowych na świeżym powietrzu — w razie niepogody zestawy zabaw i ćwiczeń ruchowych. |
45 min |
|
Zabawy swobodne wg zainteresowań dziecka z niewielką ingerencją nauczyciela. |
30 min |
||
11.15-11.30 |
Czynności porządkowe. Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu |
15 min |
|
11.30-12.00 |
Obiad. |
30 min. |
|
12.00-14 00 (dzieci młodsze)
12.00-14.00 (dzieci starsze) |
|
Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do odpoczynku poobiedniego |
15 min. |
|
Odpoczynek poobiedni - leżakowanie |
105 min |
|
|
Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do odpoczynku poobiedniego. |
15 min. |
|
|
Odpoczynek poobiedni - słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela. |
20 min. |
|
|
Zabawy rozwijające cechy Jakościowe i ilościowe ruchu dziecięcego |
15 min. |
|
|
Praca stymulacyjna traktowana indywidualnie — gry i zabawy dydaktyczne systematyzujące wiadomości i utrwalające umiejętności. |
30 min. |
|
|
Przebywanie na świeżym powietrzu — w ogrodzie lub na spacerze — swobodne zabawy ruchowe. W razie niepogody zabawy swobodne w sali przedszkolnej wg zainteresowań dzieci z niewielką Ingerencją nauczyciela. |
40 min. |
|
14.00-14.15 |
|
Czynności porządkowe i higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku. |
15 min. |
14.15-14.30 |
|
Podwieczorek |
15 min. |
14.30-15.30 |
|
Przebywanie na świeżym powietrzu — w ogrodzie lub na spacerze — swobodne zabawy ruchowe. W razie niepogody zabawy swobodne w sali przedszkolnej wg zainteresowań dzieci z niewielką ingerencją nauczyciela z równocześnie prowadzoną pracą stymulacyjną realizowaną indywidualnie. |
60 min. |
15.30-16.00 |
|
Przebywanie na świeżym powietrzu — w ogrodzie lub na spacerze — swobodne zabawy ruchowe. W razie niepogody zabawy swobodne w sali przedszkolnej wg zainteresowań dzieci z niewielką ingerencją nauczyciela. Rozchodzenie się dzieci. |
30 min. |